Byli jste vyřazeni z databáze, protože nečtete naše maily…

byli jste vyřazeni z databáze (2)

Přišel mi dnes e-mail. I když spadnul do nejoblíbenější složky všech markeťáků s nadpisem Promo akce, všimla jsem si ho. V jeho předmětu totiž stálo Byli jste vyřazeni z databáze

Nedávalo mi to příliš smysl. Není právě co největší databáze v posledních pár letech cílem většiny infopodnikatelů, affiláků a mnoha dalších, kteří vydělávají na internetu? Začetla jsem se tedy do mailu a našla pár indicií k rozluštění této záhady – nezareagovali jste na  žádnou z předchozích výzev, nejevíte aktivní zájem, uvolňujeme místo pro jiné čtenáře…

No jasně! Platba za SmartEmailing, uvedený v patičce e-mailu!

Našla jsem si předcházející mail a mé podezření se potvrdilo – Prostor v databázi je omezený a platíme za něj nemalé částky – rozhodli jsme se pro aktualizaci databáze, abychom nemuseli zdražovat o zbytečné náklady.

Jaj.

Přiznávám se bez mučení – většinu marketingových e-mailů, které mi chodí, nečtu. Čas od času rozkliknu některý, u kterého mě zaujme předmět nebo přijde ve „správnou dobu“, kdy na něj mám náladu. Přesto mám alespoň trochu povědomí o tom, co dělá člověk, který se mi čas od času připomene mailem – který si nepřečtu.

Do hry jménem Nečtete moje maily navíc vstupuje ještě jeden utajený, ale o to zajímavější hráč. Jmenuje se Sledovací pixel. Právě ten je totiž zodpovědný za to, že ve vaší databázi vidíte aktivní kontakty, které vaše maily čtou. Existuje proti němu ale mocná obrana – nezobrazení obrázků v mailu. Méně střízlivé odhady říkají, že díky tomu nevíte až o třetině těch, kdo vaše maily otevřou.

Proč to celé píšu? Nemám ráda měsíční platby. A už vůbec ne ty, které se zvyšují s tím, jak se mi daří. A tak mi nepřijde OK ani platba za to, že využívám o kousek větší prostor v databázi (nikoliv té e-mailové, ale v MySQL) – ten rozdíl je totiž při správě kontaktů v podstatě zanedbatelný (platba za počet odeslaných mailů by dávala o dost větší smysl).

Jenže jak z toho ven, když nemáte statisícové obraty každý měsíc – a nechcete platit jak mourovatí?

Nejlépe s řešením, za které jak mourovatí platit nebudete. Za mě – Mautic a SparkPost.

Mautic je nástroj pro marketingovou automatizaci. V nabídce je ve dvou základních verzích:

  1. bezpracné na Mautic.com, kde je zdarma jen do 2.500 kontaktů
  2. trochu pracnější na vlastní instalaci – zdarma až do skonání světů 🙂

Tu druhou variantu si sice musíte nainstalovat na vlastní hosting (nebo na ten náš, pokud to ten váš neumí), a následně nastavit (nebo o nastavení požádat někoho, kdo k Mauticu četl dokumentaci) – ale za samotný Mautic a jeho používání neplatíte vůbec nic. Ani když má vaše databáze 200.000 kontaktů. A nebo ještě víc.

SparkPost používáme jako prostředníka mezi Mauticem a e-mailovými schránkami příjemce. Zvyšuje totiž úspěšnost doručení a unikání filtrům Gmailu, Seznamu a dalších hlídačů nevyžádané pošty, které jsou často přísnější, než je potřeba.

Do 10.000 odeslaných e-mailů denně a maximálně 100.000 e-mailů měsíčně je taky zcela zdarma. Když vám ani to nebude stačit, zaplatíte zhruba 20 Kč za každou tisícovku e-mailů nad rámec – nebo vám za pětistovku měsíčně limit navýší na milion.

Pro většinu infopodnikatelů zcela dostačující a dostupné řešení 🙂

Mimochodem – hádáte, že jsem se po nedobrovolném odhlášení z databáze přihlásila zpět? Ani nápad. Sice nejsem dotčená tím, že si mě někdo vyhodil z databáze – ale přece nebudu navyšovat náklady, které dotyčného už teď trápí… Takže – tady už si prostě nic zajímavého nepřečtu – a tím pádem asi ani nekoupím. Trochu škoda.

Ať se vám daří!

Lucie

 

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *